fbpx
Wiadomości

Budowa nowego dworca nie zwalnia, ale co z peronami? Czy będziemy czekali na remont 10 lat?

Historia włocławskiej stacji kolejowej sięga roku 1862, postawiono wtedy dworzec, magazyn oraz remizę kolejową, która została wyburzona w 1914 roku. Dworzec usunięto w 1969 lub 1971 roku. Na miejscu wzniesiono nowy budynek, który został oddany do użytku w 1974 roku. Od początku kompleks budził kontrowersję.

Za wygląd oraz projekt nowego dworca odpowiadać będzie firma z Warszawy Budimex. Koszt budowy nowego dworca to ponad 25 milionów. Na realizację projektu przeznaczony jest czas 540 dni.

Budynek zostanie wykończony miedzianą blachą w ceglasto-brązowym kolorze oraz białym elementami. W jego sąsiedztwie stanie wiata dla rowerów z 48 stanowiskami. Powstanie także skwer z pergolą i ławkami. Przy budynku zaplanowane jest 21 miejsc parkingowych. Dworzec będzie wyposażony w nowoczesny system bezpieczeństwa. Na dachu kompleksu pojawią się panele fotowoltaiczne o łącznej mocy około 28 kWp. W ciągu roku wytworzą one 26 tys. kWh energii elektrycznej.

Temat modernizacji peronów przy włocławskim dworcu został poruszony podczas livestream’a Krzysztofa Kukuckiego 19 czerwca 2022 r. Zdementował on plotki, które mówiły, że na remont peronów będziemy czekać 10 lat. Perony przy włocławskim dworcu będą remontowane razem z modernizacją linii nr 18. Zastępca Prezydenta Włocławka zapewniał, że jest w kontakcie z dyrektorem PKP i możemy liczyć na dużo szybszą modernizację peronów niż 10 lat. Przez Włocławek ma przejeżdżać Kolej Dużych Prędkości  i m. in. w związku z tą inwestycją remont powinny przejść perony.

Polecamy

Miejsce konstruktywnej dyskusji