Zaczynamy się zastanawiać, co poszło nie tak, często rezygnując z marzeń o swoim biznesie…

Autor: Kinga Maślanka / 12 kwietnia 2018 / Biznes

Zaczynamy się zastanawiać, co poszło nie tak, często rezygnując z marzeń o swoim biznesie…

Nasz nowy cykl skierowany będzie do osób, które chcą założyć własną działalność, ale i do takich którzy już ją prowadzą. Doradca biznesowy, specjaliści z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ,Urzędu Skarbowego, księgowe- będą podpowiadać jak poruszać się w gąszczu przepisów, aby się nie zniechęcić .

 

Naszym specjalistą i rozmówcą jest Jakub Girczyc – przedsiębiorca, który od 8 lat prowadzi usługi doradcze min. z marketingu , sprzedaży i zarządzania…Jeden z  najmłodszych w Polsce absolwentów prestiżowego programu Master of  Business Administration.

 

Kinga Maślanka: Niejedna osoba budzi się rano z taką myślą- „A może czas ,abym to ja był szefem i prowadził własny biznes.”

Jakub Girczyc: Załóżmy, że przez rzez całe nasze życie zawodowe nabywaliśmy pewne umiejętności, nasze doświadczenie rosło z każdym kolejnym dniem. Powoli przestajemy odczuwać satysfakcję z pracy w firmie, w której jesteśmy tylko pracownikami. Wreszcie podejmujemy decyzję, aby uruchomić własną firmę. Zaczynamy planować jak ma wyglądać nasz biznes. Część schematów powielamy z firm, w których pracowaliśmy, część tworzymy sami. Wprowadzamy na rynek nasz produkt i…pojawia się problem.

Kinga Maślanka: Z czym związany jest problem, o którym Pan mówi?

Jakub Girczyc: To, co świetnie sprzedawaliśmy pracując dla kogoś niestety w naszym przypadku nie zadziałało. Zaczynamy się zastanawiać, co poszło nie tak, często rezygnując z marzeń o swoim biznesie, a odpowiedź na nasz problem wcale nie musi być złożona.

Najczęściej występującym błędem wśród osób, z którymi mam przyjemność współpracować przy planowaniu i uruchomianiu działalności gospodarczej bez względu na to czy startują w całkowicie nowej branży, czy chcą realizować dalej dotychczasowe zadania jest zbyt optymistyczne podejście do procesu planowania, co później przekłada się na negatywne wyniki całej działalności. Część osób zaraz stwierdzi, że pozytywne nastawienie jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym chociażby na poziom naszego zaangażowania w trakcie początkowych etapów funkcjonowania. Istotne jest jednak to, żebyśmy zrozumieli, iż pozytywne nastawienie, a zbyt optymistyczne spojrzenie na biznes to dwie różne kwestie.

Kinga Maślanka: Na co w takim razie powinien zwrócić szczególną uwagę przyszły przedsiębiorca przy planowaniu swoje działalności?

Jakub Girczyc: Na etapie planowania swojej firmy szczególnie ważne jest prawidłowe wykonanie analizy rynku w ramach, którego będziemy funkcjonować. Wielu z moich klientów twierdzi, że samo zbadanie Internetu pod kątem konkurencji, czy opieranie się tylko na informacjach, które udało im się uzyskać u wcześniejszego pracodawcy załatwi całą sprawę i tu niestety „leży pies pogrzebany”. Musimy pamiętać, że konkurencja na rynku to nie tylko to, co znajdziemy w Internecie, ale to również fizycznie firmy z istnienia których możemy nie zdawać  sobie sprawy, a stanowią dla nas realne zagrożenie.

Zapominamy również o tym, że jeżeli nam się wydaje, iż coś jest „super” i „na pewno” spełni oczekiwania potencjalnego klienta, niekoniecznie musi to zrobić. Jeżeli przed wprowadzeniem nowego produktu bądź usługi na rynek nie wyjdziemy do klienta z pytaniem czy w ogóle jest mu to do czegoś potrzebne niestety, ale nasz pomysł może stać się zwykła „klapą”. Pamiętajmy, że to właśnie zainteresowanie klientów buduje popyt na dane dobro, jeżeli tego zainteresowania nie ma to niestety sprzedaży też nie będzie.

Kinga Maślanka: Na co należy zwrócić uwagę, aby zaangażowanie przyszłego „człowieka sukcesu” nie poszło na marne?

Jakub Girczyc: Proces planowania działalności stanowi podstawę, na której tworzona będzie nasza firma. Jeżeli od samego początku błędnie określimy konkurencję, bądź produkt, który zamierzamy sprzedawać z jakiś powodów nie spełni oczekiwań naszych klientów niestety, ale cała nasza energia, cały poświęcony czas pójdzie na marne. Pamiętajmy: im bardziej postaramy się na etapie planowania tym większe jest prawdopodobieństwo na osiągnięcie sukcesu.

W kolejnym artykule , który zostanie opublikowany  we wtorek 17 kwietnia, dowiemy się jak przygotować nasz produkt bądź usługę-tak aby spełniała ona oczekiwania klientów.

 

Skomentuj ten wpis!



© 2017-19 TU Włocławek. (pobierz logotyp)